Subject: Vs: Teavitus veebiseminari „Seotud haigused – seotud riskid. Diabeet ja rasvumine, preventsioonivõimalused ja ravi“ kohta
From: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Fri, 24 Jan 2025 09:21:24 +0200

Tere, Kadi!

Aitäh küsimuse eest. Vastas Ravimiameti õigusnõunik Heleni Mäe:

Ämmaemandatele ja retsepti väljakirjutamise õigust omavatele pereõdedele
on lubatud reklaamida neid retseptiravimeid, mille väljakirjutamise õigus
neil on.

Ravimi väljakirjutamise ulatust saab kontrollida sotsiaalministri
18.02.2005 määruse “Ravimite väljakirjutamine ja apteekidest väljastamine
ning retsepti vorm”§ 2 lõigetest 31 ja 32
(https://www.riigiteataja.ee/akt/126092024004).

Seda, kas konkreetsel pereõel on retsepti väljakirjutamise õigus, saab
kontrollida tervishoiutöötajate riiklikust registrist
(https://medre.tehik.ee/search/employees).

Ravimiamet on seisukohal, et tasakaalustatud ravimiteave (SPC ja PIL) on
piisav arsti poolt määratud ravi jätkamisel retsepti väljakirjutamiseks ja
ravimialaseks nõustamiseks.

Kui Teil tekib täpsustavaid küsimusi, selgitame hea meelega.

Tervitades

Carmen Katariina Sikk

Saatja: Kadi Heinsalu <[email-masked]>
Saatmisaeg: neljapäev, 23. jaanuar 2025 16:28
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked]>
Teema: Teavitus veebiseminari „Seotud haigused – seotud riskid. Diabeet ja
rasvumine, preventsioonivõimalused ja ravi“ kohta

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere Carmen Katariina!

Mul on palve: meil tuleb järgmine nädal vebinar, panen siia ka lingi,
millest tahaks osa võtta ämmaemand, kes tegeleb rasedusdiabeediga. Ta
palus meilt infot, kas ta tohib neist diabeediravimitest kuulda ja osaleda
või mitte. Meie kahjuks ei tea, kas ta tohib neid ravimeid rasedatele
määrata. Kas saaks teie käest infot?

Meil on selle vebinariga see seis, et kõik retseptiõiguseta osalejad, kes
on end poolkogemata kirja pannud, me annuleerime (meie kiri allpool), aga
tema siis nüüd uuris.

https://pood.aripaev.ee/seotud-haigused-seotud-riskid

Tänudega ette

Kadi Heinsalu

From: Marika Nõmmemees <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, January 23, 2025 1:53 PM
To: Minna Liisi Liivrand <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Teavitus veebiseminari „Seotud haigused – seotud riskid.
Diabeet ja rasvumine, preventsioonivõimalused ja ravi“ kohta

Tere

Olen Ida-Tallinna Keskhaigla gestatsioonidiabeedi nõustaja/ämmaemand.

Mis retseptiõigusest on juttu? Meie haigla reeglite järgi medseadme kaardi
ja ravimite retsepti vormistab arst, mina tellin.

Olen huvitatud seminaril osalemisest.

Lugupidamisega

Marika Nõmmemees

  _____

Saatja: Minna Liisi Liivrand <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: kolmapäev, 22. jaanuar 2025 16:10:02
Adressaat: Minna Liisi Liivrand
Teema: Teavitus veebiseminari „Seotud haigused – seotud riskid. Diabeet ja
rasvumine, preventsioonivõimalused ja ravi“ kohta

Tere, hea veebiseminarile registreerunu!

Paraku on veebiseminar "Seotud haigused – seotud riskid. Diabeet ja
rasvumine, preventsioonivõimalused ja ravi“ mõeldud ainult
retseptiõigusega õdedele, mistõttu peame teid ürituse osalejate
nimekirjast eemaldama.

Ka ämmaemandatel ei ole õigust kõnealuseid ravimeid välja kirjutada ning
sellest tulenevalt ka vastavat infot kuulata.

Kui teil siiski on retseptiõigus, siis palun teavitage meid sellest
aadressil  <mailto:[email-masked]> [email-masked].

Vabandame ebamugavuste pärast!

Parimate soovidega

Minna Liisi Liivrand

 <mailto:[email-masked]> [email-masked] | +372 667
0230
Äripäev AS | Vana-Lõuna 39/1 | 19094 | Tallinn |